Forum [FBB] Strona Główna
 Regulamin | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Profil


Regulamin z dnia: 14/07/14
 
  1. Forum dyskusyjne FBB.one.pl służy do prowadzenia dyskusji, wymiany własnych poglądów i opinii oraz wzajemnej pomocy na danych działach tematycznych.

  2. Korzystanie z forum FBB.one.pl jest całkowicie bezpłatne.

  3. Jedynym warunkiem uczestniczenia w dyskusjach prowadzonych na forum FBB.one.pl jest rejestracja użytkownika z podaniem nick'a (pseudonimu) i adresu e-mail (istotne jest podanie prawdziwego adresu, na który zaraz po rejestracji wysłany zostanie klucz aktywujący).

  4. Treść wysyłanych przez użytkowników wiadomości, powinna być zgodna z danym działem tematycznym forum, dlatego też przed wysłaniem takowej, użytkownik powinien zapoznać się z opisem wszystkich działów tematycznych i wybrać dla swojej wiadomości właściwy dział. W przypadku problemów z wybraniem odpowiedniego działu zawsze można poprosić o pomoc moderatora/administratora.

  5. Za treść postów odpowiedzialność ponosi autor a nie administracja forum. Aczkolwiek administracja dołoży wszelkich starań aby treści niepożądane były eliminowane, a autorzy ukarani.

  6. Korzystający z forum użytkownicy powinni pamiętać o przestrzeganiu obowiązującego prawa i ogólnie przyjętych zasad etycznych. Korzystanie z forum do celów uznanych powszechnie za szkodliwe, nielegalne bądź niemoralne jest niedopuszczalne. Ponieważ kwestia prawna dotycząca nunchaku jest nie do końca jasna, ta tematyka jest dopuszczlna.

  7. Szczególnie należy unikać:

    1. wysyłania wiadomości, które zawierają wyrażenia, treści bądź jakiekolwiek inne materiały, uznane powszechnie za obraźliwe, wulgarne, nieetyczne, obrażające czyjeś uczucia (np. religijne), itp.

    2. wyrażania się publicznie w sposób wulgarny wobec innych użytkowników (dot. także ocenzurowanych wulgaryzmów, np. gwiazdkami)

    3. załatwiania na forum swoich prywatnych spraw (do tego służą np. wiadomości prywatne - PW)

    4. wywoływania konfliktów burzących przyjazną atmosferę na forum

    5. zbędnych komentarzy. Pisząc takowe, wydłużasz niepotrzebnie czas przebywania na forum innych użytkowników, często korzystających z modemów

    6. ukazywania korespondencji prywatnej bez zgody jej autora

    7. ujawniania publicznie danych osobistych innych osób takich jak adres, telefon, używanych przez siebie haseł, itp.

    8. nieprzestrzegania praw autorskich przy reprodukowaniu danego materiału na forum

    9. formatowania niepotrzebnie czcionki ( nie pisz pogrubioną czcionką, nie używaj rozmiaru "duży" i "ogromny", nie koloruj. Nie pisz postu WIELKIMI literami bez potrzeby

    10. powielania jednego tematu na kilku działach tematycznych. Wystarczy, że napiszesz swoją wiadomość raz, zainteresowane osoby na pewno ją przeczytają.

    11. nie pisz slangiem, który ostatnio jest popularny w internecie np.: tesh, jush itd.

  8. Przy pisaniu na forum należy pamiętać o tym, że:

    1. Udzielając się w rozpoczętej dyskusji, należy trzymać się z góry narzuconego tematu.

    2. Staraj się jasno przedstawiać swój problem, tak żeby inni byli w stanie zrozumieć o co Ci chodzi. Jeśli będziesz pisał niezrozumiale, chaotycznie i do tego z błędami, zmniejsza to szansę uzyskania odpowiedzi na zadane pytanie.

    3. Zanim zapytasz - poszukaj! Możliwe, że już wcześniej ktoś zadał pytanie, na które poszukujesz odpowiedzi. Pewne pytania pojawiają się wielokrotnie na forum.

    4. Jeśli nie masz nic konkretnego do napisania, to nie pisz wcale.

    5. Temat postu powinien odzwierciedlać jego treść, pokrótce opisywać problem. Jako temat nie podawaj nic nie mówiącego hasła jak np.: "Pomocy" albo "Mam problem" - Poprawna nazwa tematu to gwarancja na łatwe wyszukiwanie i czytelne przeglądanie przez osoby zainteresowane. Niezastosowanie się do tego może spowodować nawet usunięcie całego wątku.

    6. Przestrzegaj zasady: Jeden temat - jeden problem/pytanie. Nie umieszczaj trzech pytań w jednym temacie. Ułatwi to kolejnym użytkownikom na łatwe wyszukiwanie.

    7. Nie pisz postu pod swoim postem bez wyraźnej potrzeby. Jeżeli chcesz coś dopisać, kliknij przycisk "Zmień". Jeśli nie uzyskałeś odpowiedzi nie dopisuj postów typu: "Ludzie! Nikt nie wie ??" "Proszę. Pomóżcie" itp (szczególnie tylko kilka godzin po napisaniu tematu - na forum nie każdy zagląda co 10 minut 24h/dobę...) a dzięki powiadamianiu o odpowiedzi na pewno zauważysz jak ktoś Ci odpisze. Jak już zamierzasz odświeżyć temat to lepiej spróbuj inaczej to nakreślić, wzbogacić o pominięte szczegóły itp - może właśnie z braku precyzyjności nikt nie odpisał?

    8. Staraj się unikać literówek oraz błędów ortograficznych i stylistycznych. Jeśli takie popełniłeś popraw je klikając przycisk "Zmień"

    9. Forum służy do wymiany myśli i jest dobrem wszystkich odwiedzających dlatego oczekuj na nim odpowiedzi (niemile widziane są prośby o odpisanie na gg/maila/cokolwiek innego) i także jeśli znajdziesz rozwiązanie swojego poblemu poinformuj o tym innych (wtedy wyjątkowo bez narażania się można pisać tuż pod swoim postem)

  9. Usuwanie postów:

    1. Każdy użytkownik może usunąć swój post do momentu aż nikt na niego nie odpowie

    2. W momencie gdy po poście który chcemy usunąć ktoś napisze kolejny, opcja usuwania znika. Ma to na celu zapewnić ciągłość forum.

    3. Jeśli jednak z jakiś przyczyn użytkownik chce usunąć swój post a nie ma już takiej opcji niech usunie jego treść i napisze jedynie: [code]Do usunięcia[/code] - wtedy moderator widząc taki post będzie wiedział że jest on do usunięcia.

    4. Jeśli ktoś chce usunąć swoje posty z innych przyczyn niż pomyłka, powtórzenie, post nie na temat niech się najpierw skontaktuje z moderatorem lub adminem. Chodzi o to że usunięcie jednego postu z ciągu może spowodować częściowy brak zrozumiałości tematu, a to wymaga jakiejś argumentacji dlaczego ma zostać usunięty

    5. Z zasady nie przewiduję możliwości usuwania wszystkich postów użytkownika, wedle jego widzimisie. To co napiszesz staje się własnością forum. Aczkolwiek wszelkie takie sprawy proszę uzgadniać ze mną może dojdziemy do jakiegoś kompromisu

  10. Emblematy:

    1. rozmiar emblematu musi mieć dokładnie 80x80 px

    2. plik graficzny nie może przekraczać granicy 6kB

    3. dozwolone są wyłącznie rozszerzenia gif, jpg i png

    4. zawartość obrazka nie może być sprzeczna z zasadami moralnymi (np. pornografia)

    5. należy unikać wściekłych kolorów

    6. nie wolno korzystać z emblematu zrobionego i używanego przez innego użytkownika forum (chyba że wyrazi on na to zgodę).

    7. emblematy zewnętrzne mogą mieć większy rozmiar (do 50kb) ale również 80x80px

  11. Sygnaturki (podpisy):

    1. nie może zawierać tekstów niecenzuralnych i mogących obrazić daną osobą bądź grupę osób

    2. nie powinna zawierać linków do stron z wyskakującymi nagle oknami, wieszających przeglądarkę, pornograficznych oraz reklamujących inne strony łamiące prawo.

    3. nie wolno korzystać z tagów BBCode'u poza url, b, i, u, color, size<=12

    4. może zajmować maksymalnie 5 wierszy (przy długich podpisach, bez przejścia do nowej linii, pod uwagę będzie brane ile zajmuje podpis w poście przy rozdzielczości 800x600). Uwaga: pusta linia w sygnaturze liczy sie tez jako linia

    5. zabrania się umieszczania w podpisie banerów i innych grafik większych niż 40x40px i rozmiarze większym niż 5kb.

    6. zabrania się umieszczania w podpisie linków bądź innej formy reklamy innych for dyskusyjnych, sklepów internetowych itp. Umieszczenie ich bez zgody administratora będzie karane finansowo, a w razie braku uregulowania należności banem.

  12. Pole 'Skąd' znajdujące się w profilu użytkownika służy do wpisania miejscowości, regionu lub kraju, w jakim mieszkasz. Niedozwolone jest umieszczanie tam wszelkich innych treści.

  13. Nicki (pseudonimy):

    1. nie mogą być obraźliwe i urażać czyichś przekonań czy poglądów (religijnych, politycznych, itp.)

    2. nie mogą być adresem strony www

    3. nie mogą składać się z samych niestandardowych znaków (chodzi o !.;,:.-_'#, itp). - konta założone przed wejściem tego regulaminu nie są zobowiązane tym punktem regulaminu.

    4. Nicki, które nie będą zgodne z powyższymi zasadami lub z innych przyczyn zostaną uznane przez administrację za 'niepoprawne', zostaną zablokowane.

  14. Spamowanie na czacie będzie karane poprzez ograniczenie możliwości wypowiadania sie na nim.

  15. Zabrania się spamowania na prywatne wiadomości jak również wysyłania reklam oraz werbowania na inne fora dyskusyjne.

  16. Zabrania się wszelkiego typu reklamy sklepów, forów oraz stron o charakterze komercyjnym na forum bez zgody administracji. Wyjątkiem jest adres strony który można podać w profilu oraz odpowiednie miejsce na Portalu FBB. Nie przestrzeganie tego punktu może się wiązać z karą finansową lub banem.

  17. Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto na forum. Złamanie tej zasady grozi usunięciem wszystkich kont i całkowitym zablokowaniem dostępu do forum.

  18. Grupa stałych bywalców rządzi się 'własnymi' prawami które ustala moderator tejże Grupy - wiecej info

  19. Problemy techniczne itp. proszę zgłaszać do administratora lub moderatora po upewnieniu się ze zaistniały problem nie wynika z waszej winy lub tez w dziale "O FBB i o stronie". Zaśmiecanie działów tematycznych kwestiami administracyjno/technicznymi będzie karane.

  20. Administrator oraz moderator są autorytetem na forum i nie należy podważać ich decyzji ani prowadzić do bezsensownej wymiany zdań próbując dojść swojej racji.

  21. Jeśli widzisz jakąś nieprawidłowość na forum zgłoś to administratorowi lub moderatorowi. Jeśli tego nie zrobisz, późniejsza argumentacja: "a on zrobił tak i nic mu się nie stało" nie będzie brana pod uwagę. Jeśli czujesz się pokrzywdzony zgłoś to od razu żeby nie było niedomówień.

  22. Regulamin powinien być respektowany przez każdego użytkownika forum. Użytkownicy nie przestrzegający regulaminu będą karani poprzez upomnienie, ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = ban) a także w rażących przypadkach naruszenia regulaminu użytkownik zostanie natychmiast wydalony z forum.

  23. Administratorzy i moderatorzy maja prawo do edycji/usunięcia/zamknięcia danego postu/tematu, który narusza regulamin i nie muszą tłumaczyć się nikomu ze swoich poczynań. W przypadku naruszenia zasad umieszczania emblematów dodatkowo użytkownik może otrzymać zakaz używania emblematów.

    Ban jest udzielany tymczasowo, dożywotnie lub do odwołania.

  24. Kwestie nie opisane w regulaminie, są pozostawione do interpretacji własnej moderatorom i administratorowi.

  25. Zastrzegam sobie prawo do zmiany tego regulaminu bez wcześniejszego uprzedzenia ale z umieszczaniem informacji na forum że regulamin został zmieniony.

  26. Rejestrując się i udzielając na FBB.one.pl akceptujesz ten regulamin.